Erişilebilirlik Menüsü

Ekran Okuyucu

Seçili Alan Okuyucu

Bağlantı Vurgula İkonu

Bağlantı Vurgula

Metni Büyüt İkonu

Büyük Metin

Metni Sola Hizala

İmleç

Okuma Kılavuzu

Okuma Maskesi

Disleksi Dostu

Kontrast

Solgunlaştırma

Düşük Doygunluk

Yüksek Doygunluk

Yüzüncü Yıl Logosu Atatürk
İcra Daireleri

ANTALYA İCRA DAİRELERİ BAŞKANLIĞI

 

 


Adalet Bakanlığı 14.06.2022  tarihli ve 82084579-141 sayılı Olur’u ile kurulmuştur. İcra dairelerinin gözetim ve denetimlerini yapar, merkez atamalı icra daireleri personelinin özlük işlerini, hizmet içi eğitimlerini  ve muhabere işlemlerini yürütür.

İcra Daireleri Başkanlığı Bürosu: Antalya, Kemer ve Korkuteli İcra Dairelerinde görev yapan merkez atamalı personelin özlük ve idari işlemler ile İcra Daireleri Başkanlıklarının Kuruluş ve Görevleri ile Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik gereği yerine getirilmesi gereken diğer işlemlerin yapıldığı birimdir.

 

ANTALYA İCRA DAİRELERİ

 

ABONELİK SÖZLEŞMELERİ İCRA DAİRESİ

Abonmanlık Sözleşmelerine dayalı takipler için yeni bir sistem olan MTS ile avukatlar online sistem üzerinden takiplerini kendileri açabileceği gibi, ödeme emrini kendileri düzenleyerek postaya verebilecek ve bu takipte ödemeler avukatlar tarafından bildirilecek hesaplara yapılabilecektir. Yeni sistem de takip açılması ile kesinleştirilmesine kadar olan aşamalar avukatlar tarafından yerine getirilecektir. Ödeme emrinin tebliğinden itibaren iki yıl içinde sonuçlandırılamayan takipler iki yıl içinde MTS dairesine başvurulması halinde icra dairesi vasıtasıyla takibe devam edilecektir. MTS ile topluma modern bir hizmet kazandırmanın yanı sıra Abonelik Sözleşmelerinden kaynaklanan para alacaklarına ilişkin takiplerle ilgili işlemler artık icra dairelerinde yapılmayacak dairelerin iş yükü azalacak bu durum iş yükü ve kırtasiye tasarrufu sağlayacaktır. Aynı zamanda avukatların bu dosyaları bürolarından daha hızlı bir şekilde takip etmelerine imkan sağlanmıştır. MTS sistemi ile icra dairelerindeki dosya sayısı azalacağından icra dairelerinin iş yükü de azalacaktır. Daire kendi bünyesinde; takip kayıt bürosu, haciz işlemleri bürosu, mali işlemler bürosu, dosya ve arşiv bürosu şeklindeki 4 birimden oluşmaktadır.

BANKA ALACAKLARI İCRA DAİRESİ

Alacaklısının BANKA olduğu kredi ve kredi kartına dayalı örnek 7(ilamsız), örnek 4,5,(ilamlı) örnek 8 (rehin alacakları) ,örnek 10 (kambiyo senetlerine dayalı) takipler için başvuru yapılacak daire modelidir. Takip hukuku bünyesinde birden fazla iş çeşitliliği barındırmaktadır. Özellikle büyük mahal olarak adlandırdığımız icra dairelerine sayısız konuda birbirinden farklı talepler gelmekte ve icra daireleri bu talepleri çok kısa sürede değerlendirmek durumundadır.

Yeni model banka dairelerimizle;

-Tüm iş ve işlemlerin konusunda uzman çalışanlarıyla hızlı ve nitelikli yapılması

-Tarafların menfaatlerinin korunması, memnuniyetlerinin arttırılması icra çalışanlarının iş yüklerinin hafifletilmesi amaçlanmıştır.

Daire kendi bünyesinde; takip kayıt bürosu, haciz işlemleri bürosu, satış işlemleri bürosu, mali işlemler bürosu, dosya ve arşiv bürosu şeklinde 5 birimden oluşmaktadır.

GAYRİMENKUL SATIŞ İCRA DAİRESİ

İpotek takipleri ile aynı yer icra dairelerinin tüm satışlarını talimat dairesi gibi gerçekleştirecek uzman daire modelidir. Satış icra takibinin önemli aşamalarındandır. Satışın gerçekleşmesi ile birlikte mülkiyet de el değiştirdiğinden işlemlerin itinayla yapılması gerekir.

    Bu yüzden satıştaki tüm iş ve işlemlerde bilginin yanında tecrübe, dikkat ve hızlı karar alabilme iradesi gerekir. Gayrimenkul satış dairesiyle biliyoruz ki ihtiyaç duyulan uzmanlaşma sağlanacak ve kalite artacaktır. Daire kendi bünyesinde; takip kayıt bürosu, satış işlemleri bürosu, mali işlemler bürosu, dosya ve arşiv bürosu şeklindeki 4 birimden oluşmaktadır.

GENEL İCRA DAİRESİ

Abonelik Sözleşmeleri İcra Dairesi, Gayrimenkul Satış İcra Dairesi ve Banka Alacakları daireleri alanına girmeyen diğer takip işlemlerinin uzmanlaşmış alt birimler eliyle yürütülmesini amaçlayan daire modelidir. Yeni modeldeki genel icra dairesi Türkiye genelinde küçük ve orta ölçekli mahallerde uygulanmış ve başarı sağlamış bir modeldir Bu dairelerin kurulmasının önemli bir amacıda eski dairelerdeki tüm dosyaların taranması sisteme entegre edilmesi ve yeni model icra dairesinde birleştirilmesidir. Daire kendi bünyesinde; danışma ve iletişim bürosu, takip kayıt bürosu, haciz işlemleri bürosu, satış işlemleri bürosu, mali işlemler bürosu, dosya ve arşiv bürosu şeklindeki 6 birimden oluşmaktadır.

BÜROLARIMIZ

DANIŞMA VE KALİTE YÖNETİM BÜROSU

          İcra dairesine gelenlerin, dairenin işleyişi ve icra takibine dair genel bilgileri alacakları büro olmasının yanında icra dairesi kalite yönetim sisteminin takip edileceği büro Danışma ve Kalite Yönetim Bürosudur.

ESAS VE AİLE BÜROSU

          Takip talebinin alınmasından takibin kesinleşmesine kadar geçen sürede yapılması gereken tüm iş ve işlemler ile çocuk teslimi gibi aile hukukundan kaynaklanan görevlerin yapılacağı büro Esas ve Aile bürosudur.

HACİZ BÜROSU

          Takibin kesinleşmesinden satış talebine kadar geçen sürede yapılması gereken tüm iş ve işlemler ile başka yer icra dairelerinden gelen haciz ile ilgili talimatların yerine getirileceği büro haciz bürosudur.

SATIŞ BÜROSU

          Satış talebinin yapılmasından paraların paylaştırılması aşamasının sonuna kadar yapılacak tüm iş ve işlemlerin gerçekleştirileceği büro satış bürosudur.

MALİ İŞLEMLER BÜROSU

          İcra Dairesinde yapılması gereken tüm tahsilatların (harç, cezaevi yapı harçları ve tüm vergiler dâhil)  ve ödeme işlemlerinin banka aracılığıyla yerine getirilmesini sağlayan büro mali işlemler bürosudur.

DOSYA VE ARŞİV BÜROSU

          Diğer bürolar tarafından kabul edilip taranarak UYAP’a kaydedilen evrakın dosyaya takılması, dosyanın fiziki olarak muhafazası işlemleri ile arşiv hizmetlerinin yerine getirileceği büro dosya ve arşiv bürosudur.

 İcra Dairesi Vergi ve İban Numarası Bilgileri

     BANKA HESAPLARI VE İBAN NUMARALARI :

ANTALYA GENEL İCRA DAİRESİ

VAKIFBANK  ANTALYA ADLİYE SARAYI BAĞLI ŞUBESİ

VERGİ NUMARASI

0700808287

EMANET HESABI

TR76 0001 5001 5800 7309 6036 15

HARÇ HESABI

TR42 0001 5001 5800 7309 6036 45

CEZAEVİ HESABI

TR88 0001 5001 5800 7309 6036 90

 

ANTALYA GAYRİMENKUL SATIŞ İCRA DAİRESİ

VAKIFBANK  ANTALYA ADLİYE SARAYI BAĞLI ŞUBESİ

VERGİ NUMARASI

0700808309

EMANET HESABI

TR76 0001 5001 5800 7309 6037 12

HARÇ HESABI

TR51 0001 5001 5800 7309 6037 74

CEZAEVİ HESABI

TR44 0001 5001 5800 7309 6038 03

 

 

ANTALYA BANKA ALACAKLARI İCRA DAİRESİ

VAKIFBANK  ANTALYA ADLİYE SARAYI BAĞLI ŞUBESİ

VERGİ NUMARASI

0700808325

EMANET HESABI

TR16 0001 5001 5800 7309 6040 16

HARÇ HESABI

TR68 0001 5001 5800 7309 6040 50

CEZAEVİ HESABI

TR06 0001 5001 5800 7309 6040 99

 

 

ANTALYA ABONELİK SÖZLEŞMELERİ İCRA DAİRESİ

VAKIFBANK  ANTALYA ADLİYE SARAYI BAĞLI ŞUBESİ

VERGİ NUMARASI

0700808317

EMANET HESABI

TR13 0001 5001 5800 7309 6038 76

HARÇ HESABI

TR47 0001 5001 5800 7309 6039 43

CEZAEVİ HESABI

TR55 0001 5001 5800 7309 6039 93

 

 

KEMER İCRA DAİRESİ

VAKIFBANK  KEMER ŞUBESİ

VERGİ NUMARASI

5440146368

EMANET HESABI

TR88 0001 5001 5800 7290 5090 46

HARÇ HESABI

TR81 0001 5001 5800 7299 3772 03

CEZAEVİ HESABI

TR57 0001 5001 5800 7285 4537 70

 

 

KORKUTELİ İCRA DAİRESİ

VAKIFBANK  KORKUTELİ ŞUBESİ

VERGİ NUMARASI

4690057930

EMANET HESABI

TR78 0001 5001 5800 7300 5810 27

HARÇ HESABI

TR75 0001 5001 5800 7300 5809 84

CEZAEVİ HESABI

TR30 0001 5001 5800 7300 5810 18

 

Bilgilendirme      : 

  1. Emanet Hesabı Hakkında            : Emanet Hesaplar kısmına "Dosya Borcu - Masraf Ödemeleri - Teminat Bedelleri" yatırılmakta olup, bu hesaplara yatırılacak paralara mutlaka "Dosya Numarası - Ödeme Nedeni ve Borçlu / Alacaklı" Bilgisinin yazılması gerekmektedir. Aksi takdirde dosya numarası ve taraf isimleri tespit edilemeyen, tutarsız olan ödemeleri iade edilmektedir
     
  2. Harç ve Vergiler Hesabı Hakkında    : Harç ve Vergiler Hesabına "Takip Açılışı Nedeniyle Alınan Harç ve Vergiler, Tahsil Harçları ve Dosyaların Kapatılması Nedeniyle Yatırılacak Harçlar" yatırılmaktadır. Bu hesaplara yatırılacak paralara mutlaka "Dosya Numarası - Ödeme Nedeni ve Borçlu /Alacaklı" Bilgisinin yazılması gerekmektedir. Aksi takdirde dosya numarası ve taraf isimleri tespit edilemeyen, tutarsız olan ödemeleri iade edilmektedir.
     
  3. Cezaevi Yapı Harcı Hesabı Hakkında    : Cezaevi Yapı Harcı Kısmına Müdürlüğümüzce alacaklılara yapılan ödemeler nedeniyle, alacaklılardan kesilen CEYP Harçları yatırılmakatdır. Bu hesaplara İcra Müdürlüğünce yapılacak bilgilendirme dışında ödeme yapılmaması gerekmektedir.

 

         

 

Önemli Harç ve Vergiler

Tahsil Harcı (Takip Mik. Üzerinden)

Diğer Harçlar

Damga Vergileri 

  • Hacizden Önce %4,55
  • Hacizden Sonra %9,10
  • Satıştan Sonra %11,38
  • Vazgeçme/Haricen Tahsil (Hacizden Önce) %2,27
  • Vazgeçme/Haricen Tahsil (Hacizden Sonra) %4,55
  • Maaş ve Ücret Ödemelerinde %4,55
  • Tahliye Harcı Tebliğ Üzerine %1,13
  • Tahliye Harcı İcra Kanalıyla %2,27
  • Başvuru Harcı 615,40.TL
  • Peşin Harç : Takip Miktarı Üzerinden Binde 5
  • Cezaevi Yapı Harcı %2
  • Haciz, Teslim ve Satış Harcı : 1.445,00.TL
  • Vekalet Suret Harcı : 87,50.TL
  • Yerine Getirme Harcı : 615,40.TL
  • Kefalet / Temlik / Taahhütname de Binde 9,48
  • Yediemine Ödenen Paralardan Binde 9,48
  • Resmi şahıslar adına şahıslara ödenecek paralardan Binde 7,59
  • Kira Sözleşmelerinden Binde 1,89
  • İhale İşlemlerinde Binde 5,69

 

 

 

 

 

   

 

 

Adres

Meltem Mah. Dumlupınar Blv. Muratpaşa/Antalya

Telefon

Ana Bina 0242 246 30 00

Ek Bina 0242 245 34 00

E-Posta

antalyacbsisaretadalet.gov.tr